Algemene Voorwaarden Lieke Feetcare
1. Algemeen
Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Lieke Feetcare en een klant waarop Lieke Feetcare deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
2. Diensten
Lieke Feetcare zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en in overeenstemming met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren en ook volgens de code van de Voetverzorger.
3. Afspraken
De klant moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan Lieke Feetcare melden. Indien de klant deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag Lieke Feetcare het gehele honorarium voor de afgesproken behandeling aan de klant berekenen.
Indien de klant meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in de praktijk komt, mag Lieke Feetcare de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele afgesproken honorarium berekenen. Lieke Feetcare moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan de klant melden.
Bij verhindering door overmacht hoeven beide partijen zich niet aan bovenstaande verplichtingen te houden. Overmacht omvat datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt.
4. Tarieven en betaling
Lieke Feetcare vermeldt alle tarieven van behandelingen en producten zichtbaar op haar website. De gemelde tarieven zijn inclusief 21% btw. Aanbiedingen zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of de voorraad strekt.
De klant dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten contant of middels een betaalverzoek per Whats-app te voldoen.
5. Werkwijze, persoonsgegevens & privacy
Voorafgaand aan de eerste behandeling vindt een anamnese plaats. Hierbij wordt gekeken of er sprake is van eventuele gezondheidsproblemen en wordt de reden van de afspraak met u doorgenomen. Het is uw eigen verantwoordelijkheid om de juiste en volledige gegevens m.b.t. ziektes, aandoeningen en allergieën te geven. Op deze manier kan vooraf worden beoordeeld of er sprake is van een contra-indicatie en kunt u mogelijk doorverwezen worden naar een medisch-pedicure, podotherapeut of uw huisarts. Bij het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige gegevens is Lieke Feetcare niet aansprakelijk voor eventuele gevolgen van de behandeling. De persoonlijke gegevens worden door Lieke Feetcare opgenomen in een geautomatiseerd systeem en behandelt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Uw persoonlijke en medische gegevens worden uiteraard nimmer aan derden verstrekt.
Gegevens kunnen uitsluitend met toestemming van de klant ter beschikking worden gesteld aan andere disciplines zoals huisarts of medisch specialist. De klant heeft te allen tijde recht op inzicht in de eigen behandelgegevens.
7. Geheimhouding
Lieke Feetcare verplicht zich tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de klant vertelt tijdens een behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de klant is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, Lieke Feetcare verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
8. Aansprakelijkheid
Lieke Feetcare kan niet aansprakelijk worden gehouden voor schade, van welke aard dan ook, die is ontstaan doordat klant onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding.
Lieke Feetcare is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen van de klant tijdens de behandeling.
9. Beschadiging en diefstal
De pedicure zal zorgvuldig met uw eigendommen omgaan. De pedicure is verzekerd voor wettelijke aansprakelijkheid en is aangesloten bij de geschillencommissie via de brancheorganisatie ProVoet. De pedicure heeft het recht van de klant een schadevergoeding te eisen indien de klant apparatuur, instrumenten en/of producten van Lieke Feetcare beschadigt. De pedicure meldt diefstal bij de politie.
10. Garantie
Lieke Feetcare geeft één week (zeven dagen) garantie op de behandeling en op de producten. Deze garantie komt te vervallen indien:
- De klant andere producten dan de door de pedicure geadviseerde heeft gebruikt.
- De klant de adviezen niet heeft opgevolgd.
- De klant het advies om medische hulp te zoeken niet binnen twee werkdagen heeft opgevolgd.
- De klant de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing of aanwijzingen heeft gebruikt.
11. Klachten
Indien een klant een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen vijf werkdagen, schriftelijk worden gemeld aan Lieke Feetcare.
Lieke Feetcare dient de klant binnen zeven dagen na ontvangst van de schriftelijke klacht, een adequaat antwoord te geven. Indien de klacht gegrond is dan zal Lieke Feetcare de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen. Indien Lieke Feetcare en klant niet tot overeenstemming kunnen komen dan kan de klant het geschil voorleggen aan de Geschillencommissie.
12. Gedrag
De klant dient zich in het bijzijn van de pedicure volgens de algemeen aanvaarde normen te gedragen. Indien een klant na waarschuwing, onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft Lieke Feetcare het recht de behandeling te beëindigen, het gehele honorarium van de behandeling te berekenen en te vertrekken zonder opgaaf van redenen.
13. Recht
Op welke overeenkomst tussen Lieke Feetcare en klant is het Nederlands recht van toepassing. In geval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend. Van toepassing is steeds de laatste versie op de website van Lieke Feetcare.

